piątek, 23 kwietnia 2021

Od skazańca do Legendy - Gothic

 


    Gothic, gothic, gothic. Co w tej grze jest takiego, że gracze pokochali tę produkcję. Można by stwierdzić, iż Gothic jest grą jak każda inna, lecz nie wszystkie gry zyskują miano LEGENDY. Trzy tygodnie temu zadałem dwa pytania na facebooku "Co Was urzekło w Gothicu, że staliście się fanami serii?" oraz "Za co lubicie, kochacie Gothica?" W tym materiale to ja odpowiem na te pytania, ale za nim udzielę odpowiedzi na te pytania, należy opowiedzieć coś o samej grze. Czym jest Gothic i o co tak naprawdę w nim chodzi?


Gothic jest grą fabularną, zapoczątkowaną przez studio Piranha Bytes wydaną w 2001 roku. Kolejne części gry miały premierę:

  • Gothic 2 - 2002 rok
  • Dodatek "Noc Kruka" - 2003 rok
  • Gothic 3 - 2006 rok
  • Dodatek "Zmierzch Bogów" - 2008 rok

    Gra może zrazić nowych graczy starą grafiką bądź topornym sterowaniem. Gothic nie posiada samouczka, który poprowadziłby za rączkę. Mroczny świat i surowy klimat oraz brak jakichkolwiek zasad. Każdy dba tylko o samego siebie- właśnie te cechy nadają grze unikalnej atmosfery.


    Więc przytoczę Wam malutkie wprowadzenie do fabuły, a później odpowiem na postawione wcześniej pytania.

    W zjednoczonym królestwie Myrtany, król Rhobar II przez wiele lat swego panowania zdołał pokonać wszystkich wrogów królestwa... poza jednym. Wojna z Orkami była długa i niewyobrażalnie kosztowna, więc Rhobar zdecydował że cenę za to poniesie grupa skazańców. Król potrzebował oręża oraz tarcz dla swego wojska, to także każdy przestępca niezależnie od występku jakiego się dopuścił zmuszany był do prac w kopalni rudy w Khorinis. Aby uniemożliwić im ucieczkę, król wysłał swoich najpotężniejszych magów by ci otoczyli dolinę magiczną barierą. Podczas przygotowywania zaklęcia coś lub "KTOŚ" zakłóciło strukturę zaklęcia i wszyscy zostali uwięzieni wewnątrz bariery. Skazańcy błyskawicznie wykorzystali moment konsternacji, zamieszania i przejęli kontrolę nad wszystkimi dobrami jak i kopalniami rudy. Rhobar nie miał innego wyjścia jak przystąpić do negocjacji, co miesiąc król dostarczał skazańcom wszystko czego potrzebowali w zamian otrzymywał drogocenną rudę.

Z czasem na skraj urwiska przyprowadzono kolejnego więźnia.... Dobrze wiecie kto. :)


    Dlaczego gracze pokochali Gothica, odpowiedź jest jasna i klarowna. Genialna fabuła i klimat wciągający na długie godziny rozgrywki, a także świetna oprawa muzyczna, która buduje idealny nastrój i atmosferę gry. Nie można też zapomnieć o społeczności fanów Gothica, którzy tworzą modyfikacje, które zawierają nowe zestawy zadań, a także nowe ścieżki fabularne. Tylko po to, aby urozmaicić graczom rozgrywkę oraz dalsze czerpanie przyjemności z ogrywania Gothica, czy to w formie oryginalnej czy zmodyfikowanej.


    A teraz informacja dla nowych graczy Gothica: jak zaczynacie swoją przygodę z gothiciem to zaczynajcie od Gothic 1, następnie Gothic 2 (z dodatkiem Noc Kruka lub bez, jak kto lubi), gdyż Gothic 2 jest bezpośrednią kontynuacją wydarzeń z pierwszej części.

    Podsumowują Gothica, a cóż tu wiele pisać, najlepszy RPG wszech czasów, genialna historia, losy Bezimiennego, klimat, muzyka coś wspaniałego. Czy warto zagrać w Gothica? 20 lat po premierze. Każdy fan gier RPG powinien ograć serię Gothic.

Pozdrawiam.

-----------------------------------------------------------------------------------

    Gothic, gothic, gothic. What is it about this game that players loved this production. It could be said that Gothic is a game like any other, but not all games earn the title of LEGEND. Three weeks ago I asked two questions on Facebook "What was it about Gothic that captivated you and made you a fan of the series?" and "Whay do you like or love Gothic for?" In this material I will be the one to answer these questions, but before I answer these questions, something about the game itself needs to be told. What is Gothic and what is it really about?

Gothic is a role-playing game started by the Piranha Bytes studio released in 2001. Subsequent parts of the game were released:

  • Gothic 2 - 2002 rok
  • Dodatek "Noc Kruka" - 2003 rok
  • Gothic 3 - 2006 rok
  • Dodatek "Zmierzch Bogów" - 2008 rok
    The game can alienate new players with old graphics or clumsy controls. Gothic doesn't have a tutorial, which would lead you by the hand. Dark world and harsh atmosphere and the lack of any rules. Everyone cares only about himself - these features give the game a unique atmosphere.

    So I'll give you a tiny introduction to the plot, and then I'll answer the questions posed earlier. 

    In the united kingdom of Myrtana, King Rhobar II managed to defeat all of the kingdom's enemies during his many years of reign... except one. The war against the Orcs was long and unimaginably expensive, so Rhobar decided that a group of convicts would pay the price. The King needed weapons and shields for his army, and so every criminal, no matter what their crime, was forced to work in the ore mines of Khorinis. To prevent them from escaping, the king sent his most powerful mages to surround the valley with a magical barrier. During the preparation of the spell something or "SOMEONE" disrupted the structure of the spell and all were trapped inside the barrier. The convicts quickly took advantage of the moment of consternation and confusion and took control of all the goods and ore mines. Rhobar had no choice but to negotiate, every month the king supplied the convicts with everything they needed and received the precious ore in return.

In time, another prisoner was brought to the edge of the cliff.... You know very well who.

    Why players loved Gothic, the answer is clear and transparent. Brilliant storyline and climate drawing you in for hours of gameplay, as well as great music that builds the perfect mood and atmosphere of the game. We also can't forget about Gothic's fan community, who create modifications that contain new sets of tasks, as well as new story paths. This is just to diversify the gameplay and to continue to draw pleasure from playing Gothic, whether in its original or modified form.

    And now a piece of information for new Gothic players: if you start your adventure with Gothic, start with Gothic 1, then Gothic 2 (with or without Night of the Raven, as you like), because Gothic 2 is a direct continuation of the events from the first part.

    They sum up Gothic, and what can I say, the best RPG of all time, a brilliant story, the fate of the Nameless, the climate, the music, something wonderful. Is it worth to play Gothic? 20 years after the premiere. Every RPG fan should play Gothic series.

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno, dawno temu jak byłem piękny i młody, a teraz jestem tylko piękny xD grałem w Gothic. Fakt, że gra miała dubbing było czymś niesamowitym jak na owe czasy. Wiele, rzeczy co tam umieścili dziś byłoby niewybaczalne jak choćby wyszukiwanie itemów w ekwipunku. Ale kogo wtedy to obchodziło? Praktycznie "zjadłem zęby" na tej serii i platynowałem całą jak tylko mogłem. Dziś wciąż ciepło wspominam część pierwszą i czekam na remake.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do remake to mam nadzieję, że nie zepsują klimatu jaki towarzyszył w Gothicu.

    OdpowiedzUsuń