czwartek, 3 lutego 2022

Powrót do blogowania o przyczynach wstrzymania działalności na Blogu.

 Na wstępie.


Witam Was serdecznie w nowym poście od dawna oczekiwanym, ale zanim przejdę do sedna artykułu, muszę poruszyć kilka istotnych kwestii dotyczących ogólnej działalności na blogu, a raczej o jej braku.


Jak dobrze wiecie i pamiętacie, 10 sierpnia 2021 roku pojawił się mój ostatni post, w którym wspominałem o działalności w serwisie YouTube oraz planu i chęci połączenia tych segmentów w jeden integralny tryb.

Plan integracji działalności na blogu oraz YouTube wydawałby się prosty do zrealizowania, lecz został brutalnie zweryfikowany przez czas. Myśl i plan realizacji połączenia obu działalności zajął przeszło 5 miesięcy, które wykorzystałem na rozwój kanału Mobilne Granko, który przechodzi obecnie gruntowne zmiany, ale o tym napiszę w dalszej części artykułu.

Podczas przerwy od pisania nowych postów, jak i rozwoju bloga, skupiłem się na kanale YouTube w celu zrealizowania zamierzonego celu, jakim jest integracja bloga oraz kanału YouTube.

Kanał YouTube

Podczas rozwoju kanału Mobilne Granko, którego pierwotnym zamysłem i przeznaczeniem były gameplay'e oraz video recenzje gier uległ diametralnej zmianie charakteru. Kanał gamingowy zmienił się w serwis vlogowy o tematyce dotyczącej eksploracji lasu, grzybiarstwa, spacerów etc.

Wraz z zakończeniem sezonu na grzyby ustały vlogi i w ich miejsce pojawiły się pierwsze gameplay'e, natomiast jako nowicjusz w kwestii prowadzenia kanału stworzyłem swego rodzaju miks tematyczny, począwszy od vlogów, gier po sektor komiczny. 

Co według youtuberów, którzy działają w tej branży od lat, tego typu miks jest absolutnie złym pomysłem, który szkodzi w rozwoju kanału. Czy jest to prawda? Kto wie? Być może nie jest to zły pomysł, lecz to ja popełniłem kilka istotnych błędów, począwszy od złego doboru tytułu, opisu filmu czy też pod kątem użycia złych słów kluczowych.

Kanał Mobilne Granko

i rozwiązanie problemu.


W celu rozwiązania zaistniałego problemu związanego z kanałem postanowiłem zacząć od podstaw, czyli od uporządkowania wszystkich treści, segregując je w odpowiednich playlistach. Jednakże samo ten zabieg nie był zbytnio satysfakcjonujący, więc poszedłem o krok dalej i przebudować cały kanał.

Ponadto zdecydowałem się uregulować kwestię nazwy, która do tej pory jest nazwą tymczasową lub po prostu roboczą, jaka funkcjonuje do dziś. Wraz z prowadzonymi pracami nad kanałem nazwa ulegnie zmianie na nową, którą poznacie za chwilę. Kolejnym krokiem było stworzenie nowego kanału YouTube pod nazwą Michucajs



Dlaczego Michucajs? Co ta nazwa oznacza? Co to w ogóle jest?  Wszystko już Wam wyjaśniam. Nazwa Michucajs jest połączeniem mojego imienia, pseudonimu wymyślonego bądź przytoczonego przez streamera, podczas jednej z transmisji oraz imienia głównego protagonisty ze starego serialu animowanego produkcji Czechosłowackiej "Rumcajs".


Michucajs jest kanałem gamingowym, na którym będą regularnie ukazywać się materiały z przeróżnych gier, a także ich recenzje, które pojawią się również na blogu wraz z artykułem.

A co z kanałem Mobilne Granko?


Co do Mobilne Granko będzie nadal funkcjonował, ale w formie kanału vlogowym o tematyce podróżniczej, przyrodniczej oraz rozrywkowej, a przede wszystkim kanałem grzybiarskim. Kanał będzie nazywał się Michucajs Vlog.

Zakończyliśmy właśnie kwestie związane z Youtubem oraz jego reorganizacji, która powinna rozwiązać większość problemów. Pozostawiam Wam linki do obu kanałów poniżej, abyście mogli spokojnie sprawdzić.





Nowa opcja, nowe możliwości.

Wraz z poszukiwaniami nowy sposobów nagrywania, a także ich użycia w serwisie YouTube, jak również na blogu. Opcją, o której piszę, jest transmisja, stream. Otwierająca nowy rozdział tworzenia treści. Długo się nad tym zastanawiałem i to był błąd, do którego dopuściłem, a zmieniłby wiele.

Dlatego też zrobiłem, w tym kierunku poczynania i również zabrałem się za transmitowanie gier na platformie:


Co ułatwiło mi nagrywanie nowych materiałów na YouTube oraz powrotu do blogowania. Kiedy prowadzę transmisje? Streamuję codziennie o 18:00 czasu polskiego. Zapraszam, poniżej pozostawiam Wam harmonogram transmisji.






Jak często będą publikowane nowe posty?


Ze względu na dużą ilość aktywności, na początek planuję publikować 2 maksymalnie 3 posty tygodniowo, tak aby pogodzić z innymi czynnościami jakimi, są kanały YouTube, Streamy oraz sesje nagraniowe, 

W dzisiejszym artykule to już wszystko wracamy do pisania oraz tworzenia coraz lepszych tekstów, a także materiałów video. 

Jeżeli materiał się podobał, zostaw ślad po sobie w formie followa lub komentując.
Pozdrawiam Was serdecznie i do kolejnego wpisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz